Deska – świetne ćwiczenie na brzuch, uda, ramiona i nie tylko

Mięśnie ze stali

Deska, inaczej plank, to idealne ćwiczenie na wzmacnianie i modelowanie mięśni brzucha, pleców, ramion oraz ud, a ściślej na mięśnie proste i skośne brzucha, mięśnie piersiowe, naramienne, najszersze grzbietu i mięśnie czworogłowe ud. Ta wszechstronna aktywność wspaniale wpływa na postawę ciała oraz na wysmuklenie sylwetki. Plank przyczynia się także do niwelowania bólu pleców. Prawidłowo wykonania deska polega na oparciu podwiniętych palców stóp i przedramion na podłodze i delikatnym odpychaniu się od tych partii ciała, tak żeby ciało tworzyło linię prostą, czyli właśnie deskę. Łokcie powinny znajdować się pod barkami, a mięśnie ud, brzucha, pleców, pośladków oraz ramion powinny być aktywne. Początkowo można zacząć wykonywanie tego ćwiczenia od kilkunastu do 30 sekund 2-3 razy w tygodniu, a potem stopniowo wydłużać czas przebywania w desce oraz częstotliwość jej wykonywania. Trening planka można połączyć z innymi ćwiczeniami, np. z popularnymi „brzuszkami”, czy krótkimi programami interwałowymi lub aerobowymi.
 
Zanim jednak zdecydujemy się na tę formę aktywności, powinniśmy się upewnić czy nie zaszkodzimy sobie bardziej niż pomożemy. Stan zdrowia, wiek, ciąża, itp. mogą stanowić przeszkodę w bezpiecznym wykonywaniu deski.
O.T.