Jaki sport na odchudzanie?

Przybyło ci kilka zbędnych kilogramów i nie wiesz, w jaki sposób możesz się ich pozbyć? Ograniczyłaś spożycie niezdrowych tłuszczów, cukru oraz słonych przekąsek, jednak waga ani drgnie? Oczywiście odpowiednia dieta jest niezwykle ważna, jednak powinnaś również zadbać o aktywność fizyczną, dzięki której będziesz mogła spalić jak najwięcej kalorii. Jaki jednak sport może pomóc ci się odchudzić?

Ćwiczenia na siłowni

Regularny wysiłek fizyczny na siłowni pomoże ci nie tylko zgubić kilka kilogramów, ale dodatkowo wymodeluje sylwetkę. Aby jednak zobaczyć pierwsze efekty treningu, musisz uzbroić się w cierpliwość, ponieważ nie są one widoczne od razu. Niektórym kobietom udaje się w ciągu miesiąca schudnąć nawet kilka kilogramów, podczas gdy inne zauważają jedynie niewielkie zmniejszenie obwodu brzucha lub pośladków. Jest to bowiem uzależnione od kilku bardzo ważnych czynników, wśród których można wymienić przede wszystkim uwarunkowania genetyczne, prowadzony tryb życia, a także przebyte choroby. Dlaczego jednak warto pracować nad swoją sylwetką właśnie siłowni? Z tego względu, ponieważ każda siłownia jest nie tylko wyposażona w bardzo nowoczesny i specjalistyczny sprzęt, ale dodatkowo oferuje pomoc doświadczonych instruktorów i trenerów personalnych, którzy pomagają w doborze odpowiednich ćwiczeń. Zanim jednak przejdziesz do właściwego treningu, pamiętaj o wykonaniu 15-minutowej rozgrzewki, dzięki której unikniesz ewentualnej kontuzji. W trakcie treningu możesz wykonywać ćwiczenia aerobowe, które pomogą spalić tkankę tłuszczową, jednak równie dobre efekty możesz osiągnąć, decydując się na zajęcia fitness.

Ćwiczenia, które możesz wykonywać na świeżym powietrzu

Ćwiczenia na świeżym powietrzu możesz wykonywać praktycznie przez cały rok, zarówno na przydomowym ogródku, jak i w parku. Najpopularniejszym sportem jest oczywiście bieganie, ponieważ można je trenować praktycznie wszędzie. Pamiętaj jednak o tym, aby z początku nie pokonywać zbyt dużego dystansu, stopniowo go wydłużając. Bieganie w stałym tempie pomoże ci osiągnąć dobry efekt tylko na początku treningu, dlatego też, aby go utrzymać, powinnaś wraz z biegiem czasu zdecydować się na biegowy trening interwałowy. Jeśli jednak bieganie jest dla ciebie zbyt nudne, możesz np. zdecydować się na jazdę na rolkach lub też na rowerze. Dzięki półgodzinnej przejażdżce na dwóch kółkach możesz spalić nawet 300 kcal, wzmacniając przy okazji różne partie mięśni oraz poprawiając swoją ogólną kondycję.

Ćwiczenia, które możesz wykonywać w domu

Ćwiczenia wykonywane w domowym zaciszu mogą być równie skuteczne, jak te na siłowni, jednak musisz pamiętać o dyscyplinie oraz o regularnym treningu. Jeśli dopiero co rozpoczynasz swoją przygodę z aktywnością fizyczną, to na początku zdecyduj się na lekkie treningi kardio najlepiej 3 razy w tygodniu po około 30 minut. Po upływie dwóch tygodni do wspomnianych treningów kardio możesz dołączyć ćwiczenia z trenerem, z którymi możesz zapoznać się, odwiedzając różne strony internetowe. Takie treningi dostępne są całkowicie za darmo, jednak najważniejsze jest to, że dzięki nim ćwiczenia z profesjonalistą możesz wykonywać bez konieczności wychodzenia z domu.

Ćwiczenia na basenie

Świetnym pomysłem na zrzucenie nadmiaru kilogramów może być również pływanie, które polecane jest w szczególności osobom z dosyć dużą nadwagą. Dzięki temu, że w wodzie nie działa grawitacja, to w trakcie wykonywania ćwiczeń nie dochodzi do dodatkowego obciążenia i tak już przeciążonych stawów. Półgodzinny trening na basenie może przyczynić się nie tylko do spalenia nawet 600 kcal, ale dodatkowo pomoże wyszczuplić brzuch, wymodeluje biodra i talię, a także ujędrni biust.

Taniec też odchudza

Jeśli taniec to twoja pasja, to możesz połączyć przyjemne z pożytecznym. Dzięki niemu możesz bowiem spalić tyle kalorii, ile podczas ćwiczeń wykonywanych na siłowni. Taniec zarówno ten standardowy, jak i latynoamerykański pomaga ponadto uwolnić w organizmie endorfiny, czyli substancje, które wpływają pozytywnie na dobre samopoczucie. Jakich jednak widocznych efektów możesz się spodziewać, decydując się na taniec? Oprócz spadku wagi możesz również liczyć na wzmocnienie mięśni, zwiększenie siły, a także na ukształtowanie sylwetki.

K. Pacwa