3 zdrowe soki, które pozytywnie wpłyną na Twój organizm

Sok z buraka, marchwi i seleraJeśli chcemy zdrowo rozpocząć dzień i od samego rana dostarczyć organizmowi dobre kalorie, koniecznie sięgnijmy po szklankę samodzielnie przygotowanego soku. Koktajle i soki komponowane na bazie świeżych warzyw i owoców powinny zepchnąć na dalszy plan wysokosłodzone napoje. Naturalne soki pobudzają metabolizm i zapobiegają otyłości oraz innym chorobom.

Każdy organizm potrzebuje oczyszczenia i każdy będzie wdzięczny za wdrożenie do swojego życia zdrowych nawyków, także w napojach. Często skupiamy się na planowaniu posiłków i pomijamy w swoich menu znaczenie napojów. W przerwie lunchowej sięgamy po zimne, gazowane napoje, a do popołudniowej kawy w pośpiechu dosypujemy kolejne łyżeczki cukru. Tymczasem istnieje wiele przepisów na zdrowe soki, które z łatwością przyrządzimy w domu i zabierzemy ze sobą do pracy czy weekendową wycieczkę. Kolorowe i naturalne soki pomogą oczyścić nasz organizm i krew z toksyn. Warzywa i owoce zawarte w sokach posiadają pozytywny wpływ na funkcjonowanie naszej wątroby, nerek i jelita grubego.

Zdrowie powinno gościć nie tylko na naszym talerzu, ale także w szklance. Pamiętaj o tym i sprawdź, które soki warto przygotować i dlaczego są wielkim dobrodziejstwem dla naszego organizmu.

Sok z marchwi

Przepis: 1,5 kg marchwi, główka sałaty rzymskiej, świeży imbir do smaku.

Nie ma lepszego źródła beta-karonetu, aniżeli marchew. Wybierajmy ją jako przekąskę w pracy lub w postaci zdrowego soku. Dzięki niemu dostarczymy do organizmu witaminy z grupy B, K, C oraz magnez, żelazo, potas i cynk. Sok z marchwi poprawi nasze trawienie i zwiększy odporność w czasie przeziębień. Dodatkowo wzmocni kondycję paznokci oraz włosów, a także sprawi, że nasza cera nabierze blasku i stanie się promienna.

Sok z jabłka i selera

Przepis: 2 jabłka, jedna łodyga selera naciowego, garść szpinaku, jeden ogórek, natka pietruszki, woda.

Sok polecany zwłaszcza osobom, które cierpią na dolegliwości związane z układem trawiennym. Napój doskonale oczyści organizm i dostarczy mu duże ilości błonnika. Dzięki niemu poradzimy sobie z dyskomfortem spowodowanym wzdęciami i bólem brzucha. Jabłka zawierają niezbędną dla naszego organizmu witaminę C oraz cały szereg wartości odżywczych. Z kolei szpinak chroni nas przed miażdżycą i chorobami nowotworowymi. Polecany jest kobietom w ciąży ze względu na występowanie kwasu foliowego.

Sok z buraka

Przepis: 1 umyty burak, 3 umyte marchewki, 1 pokrojone jabłko, 5-6 liści jarmużu, pół obranej cytryny, mały kawałek imbiru.

Niezwykle skuteczny w oczyszczaniu wątroby ze szkodliwych toksyn. Wątroba odgrywa kluczowe znaczenie w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu. Zbyt duża liczba przyjmowanych toksyn może być powodem poważnych problemów zdrowotnych. Istotne jest spożywanie warzyw i owoców, które są źródłem witamin i przeciwutleniaczy oraz lekkostrawnych produktów.  Buraki nie tylko wzmacniają nasz układ krwionośny i wspierają leczenie anemii, ale także hamują apetyt na słodycze, dzięki czemu są dużym wsparciem dla osób dbających o sylwetkę. Dodatkowo opóźniają proces starzenia, regulują zaburzenia cyklu miesiączkowego oraz zapobiegają osteoporozie.

Warto szukać swoich ulubionych smaków i w domowym zaciszu przygotowywać soki, z których bogactwa będzie czerpać cała rodzina. Starajmy się każdego dnia robić coś dla siebie i dawać swojemu zdrowiu wartościowe prezenty.

Ada