Awokado

Awokado nazywane też gruszką krokodyla prezentuje szeroki wachlarz korzyści zdrowotnych. Dodając awokado do sałatek owocowych lub warzywnych, ucierając je na masło, czy pastę, uzupełniając nim sosy, desery i inne potrawy fundujemy sobie zdrowy, a zarazem pożywny posiłek. Ten niepozorny owoc zawiera bardzo dużo błonnika, przez co cenią go sobie osoby będące na diecie. Dla osób pilnujących swojej wagi nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż awokado to roślina pełna zdrowych, pożytecznych dla organizmu tłuszczy (a dokładnie nienasyconych kwasów tłuszczowych). Oprócz tego, że jedząc awokado pracujemy nad usprawnieniem metabolizmu, redukujemy poziom cholesterolu to jeszcze obniżamy ryzyko zachorowania na miażdżycę. Ponadto gruszka aligatora zawiera kwas omega 3 i witaminę E, które cudownie wpływają na funkcjonowanie mózgu. Nie brakuje w nim także kwasu foliowego, za co doceniają awokado kobiety pragnące zajść w ciążę i te już chodzące z ciążowym brzuszkiem. Co jeszcze? W awokado znajduje się potas, który tak skutecznie usuwamy żyjąc w stresie, przepracowując się, itd. W tym zielonym owocu mieszczą się także antyoksydanty, które strzegą nas przed objawami starości i wspomagają odporność. Awokado wspiera również układ trawienny oraz warunkuje lepszy wzrok. Dowiedziono, że oprócz miąższu awokado warto też wykorzystywać w kuchni pestkę, która ma jeszcze więcej niż sam owoc dobroczynnych właściwości. Ponadto awokado można używać jako kosmetyk wygładzający skórę. Bez trudu w drogerii znajdziemy kremy, maseczki i balsamy zawierające ten drogocenny składnik. Można wypróbować domowego wariantu eliksiru na młodość ucierając miąższ awokado i dodając do niego kilka kropel soku z cytryny i łyżeczkę oliwy z oliwek.

Olga Tomaszewska