Ćwiczenia odchudzające na basenie

Gimnastyka w wodziePływanie oraz wykonywanie odpowiednich ćwiczeń w wodzie jest skuteczniejsze w szybkości spalania kalorii od uprawiania innej dyscypliny sportowej na lądzie. Poza tym że aktywna wizyta na basenie wpływa na wyszczuplenie sylwetki, wzmacnia mięśnie, to jeszcze doskonale relaksuje. W wodzie ciało, nawet pokaźniejszych rozmiarów, jest lekkie więc nie obciąża się tak stawów i ścięgien, jak przy wykonywaniu tych samych ćwiczeń „na sucho”.

Pływanie różnymi stylami pływackimi poza wymienionymi wyżej korzyściami poprawia wydolność, kondycję fizyczną, świetnie wpływa na pracę układu krążeniowego i oddechowego. Najskuteczniejszy pod tym względem jest kraul – podczas godzinnego treningu można spalić około 1000 kcal. Przy czym wiele zależy od intensywności pływania i temperatury wody (im chłodniejsza, tym więcej ubywa kalorii). W czasie spokojnego pływania popularną „żabką”, „pieskiem”, czy „na grzbiecie” po godzinie traci się około 350 kcal. Natomiast 60-minutowy aqua aerobik przyczynia się do spalenia nawet około 700 kcal.

Można zapisać się na zajęcia aerobiku w wodzie i ćwiczyć pod okiem instruktora ale można także wykonywać ćwiczenia na własną rękę. Jakie? Na przykład podskoki, skręty tułowia, wymachy nogami do przodu, do tyłu i na boki, półprzysiady i wiele innych. Do pomocy można wykorzystać krawędź basenu, deskę pływacką, makaron pływacki czy inną osobę. Po ćwiczeniach należy pamiętać żeby odprężyć ciało np. leżąc spokojnie na plecach na wodzie.

O.T.