Kiełki – dlaczego warto je spożywać?

Wartości odżywcze kiełkówZima to bardzo niekorzystny okres zarówno dla zdrowia, jak i urody, ponieważ zdecydowana większość dostarczanych do organizmu produktów spożywczych pozbawiona jest cennych wartości odżywczych warunkujących prawidłowe funkcjonowanie całego ciała. Jeśli zatem wraz z nadejściem wiosny czujesz się zmęczona, włosy stały się matowe, a cera straciła elastyczność oraz zdrowy odcień sięgnij po kiełki będące prawdziwą skarbnicą witamin, minerałów, błonnika oraz białka.

Samo zdrowie

W nasionach roślin zmagazynowane są spore ilości cennych dla zdrowia soli mineralnych, witamin oraz mikroelementów, jednak ich spożycie tak naprawdę mija się z celem, ponieważ nasz organizm nie jest niestety w stanie w pełni wykorzystać znajdujących się w nasionach składników odżywczych. Dlaczego? Z tego względu, ponieważ dopiero w trakcie kiełkowania, w roślinach zaczynają wytwarzać się specjalne enzymy, które przetwarzają witaminy i minerały w łatwo przyswajalne przez każdy organizm substancje. Rosnące wówczas kiełki to prawdziwa bomba wpływających niezwykle korzystnie na stan zdrowia oraz wygląd zewnętrzny wartości odżywczych. Co jednak znajduje się w kiełkach? Można w nich znaleźć przede wszystkim witaminy C, D, E, K, PP, z grupy B, a także błonnik, białko, beta-karoten, wapń, magnez, żelazo, cynk, fosfor, jod, miedź, selen oraz kwasy tłuszczowe z grupy omega-3.

Dlaczego warto jeść kiełki?

Spożywanie świeżych kiełków może zapobiec pojawieniu się wielu groźnych chorób takich jak np. nowotwory, cukrzyca, nadciśnienie oraz miażdżyca. Kiełki potrafią doskonale sobie poradzić z eliminacją wolnych rodników, które odpowiedzialne są za starzenie się organizmu. Niezwykle istotne jest również to, że ich spożycie uzupełnia niedobór witamin i minerałów, a także wpływa zbawiennie na stan zębów, kości, włosów, paznokci oraz skóry.

Katarzyna Pacwa