Naturalne metody na obniżenie poziomu cukru we krwi

Odpowiedni poziom cukru we krwi jest niezwykle ważny w kontekście dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie. Coraz więcej osób zmaga się z cukrzycą, które zaniedbanie prowadzi do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Jeżeli jesteś diabetykiem powinnaś regularnie odwiedzać lekarza, jednak oprócz wizyt u specjalisty samodzielnie możesz pomóc sobie obniżyć poziom cukru we krwi. Jak to zrobić?

Właściwy dobór produktów

Poziom cukru w organizmie zdrowej osoby waha się między 80 a 100 miligramów na decylitr. Hormonem wpływającym na poziom glukozy we krwi jest insulina. U osobach chorych organizm nie jest zdolny do wydzielania insuliny lub przeciwnie, staje się na niego odporny. Dlatego też kontrolowanie prawidłowego poziomu cukru we krwi jest niełatwym zadaniem. Na szczęście istnieją sposoby i szereg naturalnych środków, które pomogą Ci w domowym zaciszu.

Najczęstszą przyczyną cukrzycy jest niewłaściwa dieta oraz prowadzenie niezdrowego trybu życia. Długa praca przed komputerem, niska aktywność fizyczna i uwarunkowania genetyczne mogą przybliżyć nas do prawdopodobieństwa zachorowania na cukrzycę. Po co warto sięgać i jak ułożyć swoją dietę, by obniżyć poziom cukru we krwi?

 

  1. Morwa biała – picie morwy białej skutecznie pomoże obniżyć poziom cukru we krwi, dlatego powinna ona zagościć w Twojej kuchni i zostać w niej na dłużej. Morwa biała jest naturalnym lekiem wspierającym w leczeniu nowotworów i miażdżycy. Kobiety dbające o sylwetkę powinny wiedzieć, że jej spożywanie pomaga nam w walce z niechcianymi kilogramami. Warto regularnie sięgać po ekologiczną herbatę na bazie liści rośliny.
  2. Cynamon – dodawaj go do owsianek, koktajli czy bezcukrowych ciast. Przyprawa pozytywnie wpłynie na wrażliwość organizmu na insulinę. Za jej pomocą nasz organizm nie będzie tak zależny od wydzielania tego hormonu. Co więcej cynamon korzystnie wpływa na trawienie, krzepnięcie krwi oraz odporność organizmu.
  3. Koziderka – to drogocenna roślina, którą poleca się spożywać w postaci niemielonych ziaren. Po kilku tygodniach jej stosowania poziom cukru w organizmie zostaje unormowany. Co ważne, koziderka skutecznie łagodzi objawy choroby wrzodowej i poprawi nasze trawienie.
  4. Czosnek – nie powinno go zabraknąć w menu osoby cierpiącej na cukrzycę. Dodawajmy go do zup, makaronów i surówek. Częste sięganie po czosnek pomoże tam wyregulować metabolizm glukozy. Poza tym czosnek uznawany jest za naturalny antybiotyk, który pomoże nam wzmocnić organizm.
  5. Opuncja – jej skuteczność w obniżaniu poziomu cukru we krwi zawdzięczamy dużej ilości błonnika, który przyspiesza metabolizm. Dzięki opuncji złagodzimy stany zapalne i wirusowe. Rolina dobrze radzi sobie w leczeniu astmy, niestrawności żołądka czy chorób skórnych.

Jeśli jesteś cukrzykiem wybieraj wartościowe produkty i komponuj menu tak, aby było bogate w składniki obniżające poziom cukru. Mądry wybór artykułów spożywczych będzie sprzymierzeńcem w walce z chorobą.

Ada C.