Pasztet warzywny

Zdrowie bez leków - pasztet warzywny

Proponowany w tym przepisie pasztet warzywny to przede wszystkim bogate źródło błonnika, a także wspaniały sposób na zagospodarowanie włoszczyzny po rosole. Zamiast warzyw z rosołu można wykorzystać warzywa gotowane na parze lub w wodzie. Pasztet sprawdza się jako dodatek do kanapek, zastępując wysokokaloryczne, klasyczne dodatki np. tłuste pasztety czy ser żółty. Skład pasztetu tak naprawdę zależy od indywidualnych preferencji.

Składniki:

• wygotowane warzywa z rosołu
(np. trzy marchewki, seler, pietruszka, por, cebula),
• jajko,
• przyprawy: sól, pieprz, oregano, bazylia, lubczyk,
• czerstwa bułka kajzerka,
• dwa średnie ziemniaki.

Przygotowanie:

Ugotowane na miękko ziemniaki oraz warzywa z rosołu miksujemy w blenderze (świetnie sprawdza się robot kuchenny z ostrzami), wraz z namoczoną w wodzie i odciśniętą bułką wyrabiamy na jednolitą masę. Następnie należy dodać jajko oraz przyprawy i całość jeszcze przez chwilę powyrabiać. Jednolitą masę należy przełożyć do formy do pieczenia (np. keksownicy). Pasztet pieczemy w temperaturze 180 stopni, aż do zarumienienia tj. około 45 min. (można sprawdzić, czy pasztet jest gotowy, za pomocą patyczka).