Kasza gryczana niepalona 1000g SR E

Kasza gryczana niepalona

Gryka to roślina, z której nasion powstaje kasza gryczana. Kasza gryczana niepalona jest uważana za tę najbardziej wartościową. Charakteryzuje się kremową barwą z odcieniami zielonkawo-seledynowymi. Ma mniej wyrazisty smak niż kasza gryczana palona. W skład gryki wchodzą witaminy z grupy B, witaminy E i K, a także: magnez, cynk, fosfor, jod, miedź, potas, sód, wapń i żelazo. To źródło wartościowego i dobrze przyswajalnego białka, błonnika, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, flawonoidów (rutyny). Kasza gryczana polecana jest osobom zmagającym się z chorobami jelit i żołądka. Regularne jej spożywanie pomaga uporać się z zaparciami i innymi typowymi dolegliwościami trawiennym.

Cena brutto 17,00 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Kasza gryczana niepalona

Gryka to roślina, z której nasion powstaje kasza gryczana. Kasza gryczana niepalona jest uważana za tę najbardziej wartościową. Charakteryzuje się kremową barwą z odcieniami zielonkawo-seledynowymi. Ma mniej wyrazisty smak niż kasza gryczana palona. W skład gryki wchodzą witaminy z grupy B, witaminy E i K, a także: magnez, cynk, fosfor, jod, miedź, potas, sód, wapń i żelazo. To źródło wartościowego i dobrze przyswajalnego białka, błonnika, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, flawonoidów (rutyny). Kasza gryczana polecana jest osobom zmagającym się z chorobami jelit i żołądka. Regularne jej spożywanie pomaga uporać się z zaparciami i innymi typowymi dolegliwościami trawiennymi. Zawarta w kaszy gryczanej rutyna wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne, obniża poziom cholesterolu LDL we krwi, zapobiega chorobom układu krwionośnego. Kaszę gryczaną diabetycy powinni włączyć do swojego menu, ponieważ błonnik w niej zawarty spowalnia proces uwalniania się glukozy do krwi. 

Kasza gryczana niepalona – jak stosować?

Kasza gryczana to dodatek do mięs, a także składnik farszu do pierogów. Może występować również jako danie główne z innymi dodatkami.

Przygotownie: Szklanka kaszy na 2 szklanki wody. Kaszę przed gotowaniem należy dobrze wypłukać. Zagotować lekko osoloną wodę, następnie wsypać kaszę (można również dodać łyżkę masła). Gotować ok. 7 min. pod przykryciem aż do miękkości. Nie należy mieszać, gdyż kasza podczas gotowania utworzy sobie kanaliki przez które będzie uciekać para. Gdy kaszę raz zamieszamy, będziemy musieli mieszać aż do końca jej gotowania, gdyż może się przypalić.

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako: