Kasza gryczana niepalona 250g SR E

Kasza gryczana niepalona

Gryka to roślina, z której nasion powstaje kasza gryczana. Kasza gryczana niepalona jest uważana za tę najbardziej wartościową. Charakteryzuje się kremową barwą z odcieniami zielonkawo-seledynowymi. Ma mniej wyrazisty smak niż kasza gryczana palona. W skład gryki wchodzą witaminy z grupy B, witaminy E i K, a także: magnez, cynk, fosfor, jod, miedź, potas, sód, wapń i żelazo. To źródło wartościowego i dobrze przyswajalnego białka, błonnika, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, flawonoidów (rutyny). Kasza gryczana polecana jest osobom zmagającym się z chorobami jelit i żołądka. Regularne jej spożywanie pomaga uporać się z zaparciami i innymi typowymi dolegliwościami trawiennymi.

Cena brutto 6,00 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Kasza gryczana niepalona

Gryka to roślina, z której nasion powstaje kasza gryczana. Kasza gryczana niepalona jest uważana za tę najbardziej wartościową. Charakteryzuje się kremową barwą z odcieniami zielonkawo-seledynowymi. Ma mniej wyrazisty smak niż kasza gryczana palona. W skład gryki wchodzą witaminy z grupy B, witaminy E i K, a także: magnez, cynk, fosfor, jod, miedź, potas, sód, wapń i żelazo. To źródło wartościowego i dobrze przyswajalnego białka, błonnika, niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, flawonoidów (rutyny). Kasza gryczana polecana jest osobom zmagającym się z chorobami jelit i żołądka. Regularne jej spożywanie pomaga uporać się z zaparciami i innymi typowymi dolegliwościami trawiennymi. Zawarta w kaszy gryczanej rutyna wzmacnia i uszczelnia naczynia krwionośne, obniża poziom cholesterolu LDL we krwi, zapobiega chorobom układu krwionośnego. Kaszę gryczaną diabetycy powinni włączyć do swojego menu, ponieważ błonnik w niej zawarty spowalnia proces uwalniania się glukozy do krwi. 

Kasza gryczana niepalona – jak stosować?

Kasza gryczana to dodatek do mięs, a także składnik farszu do pierogów. Może występować również jako danie główne z innymi dodatkami.

Przygotownie: Szklanka kaszy na 2 szklanki wody. Kaszę przed gotowaniem należy dobrze wypłukać. Zagotować lekko osoloną wodę, następnie wsypać kaszę (można również dodać łyżkę masła). Gotować ok. 7 min. pod przykryciem aż do miękkości. Nie należy mieszać, gdyż kasza podczas gotowania utworzy sobie kanaliki przez które będzie uciekać para. Gdy kaszę raz zamieszamy, będziemy musieli mieszać aż do końca jej gotowania, gdyż może się przypalić.

Dowiedz się więcej...

Naturalne produkty obniżające poziom cholestrolu

2021-09-21

Naturalne produkty obniżające poziom cholestrolu

Na temat cholesterolu i jego wpływie na nasze zdrowie można dziś znaleźć wiele – jakże sprzecznych ze sobą – opinii. Nie jestem naukowcem, więc nie zamierzam wdawać się w dywagacje na ten temat. [...]

Czytaj więcej

Groźne dla zdrowia plastikowe opakowania do żywności

2021-08-09

Groźne dla zdrowia plastikowe opakowania do żywności

W zasadzie oprócz warzyw i owoców sprzedawanych luzem każdy produkt spożywczy na rynku ma opakowanie. Pół biedy, jeśli jest to szkło, ale ze względów ekonomicznych (i nie tylko) producenci masowo [...]

Czytaj więcej

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako:

Powiązane artykuły na blogu