Komosa ryżowa czerwona 500g SR F

Komosa ryżowa czerwona (quinoa)

Komosa ryżowa (quinoa) należy do tzw. pseudozbóż, co znaczy, że zbożem nie jest, a tylko je przypomina. Ma na przykład podobną zawartość skrobi. Quinoę ze względu na to, że jest źródłem pełnowartościowego białka, poleca się weganom i wegetarianom oraz wszystkim dbającym o zdrową dietę. Komosa zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, wiele witamin i soli mineralnych. Znane są różne odmiany komosy, na przykład biała lub czarna. Komosa czerwona ma charakterystyczny, lekko orzechowy posmak i jest nieco twardsza niż komosa perłowa. W odróżnieniu od komosy białej, czerwona odmiana ma bardziej intensywny smak, a po ugotowaniu pozostaje chrupiąca.

Cena brutto 16,50 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Komosa ryżowa czerwona (quinoa)

Komosa ryżowa (quinoa) należy do tzw. pseudozbóż, co znaczy, że zbożem nie jest, a tylko je przypomina. Ma na przykład podobną zawartość skrobi. Quinoę ze względu na to, że jest źródłem pełnowartościowego białka, poleca się weganom i wegetarianom oraz wszystkim dbającym o zdrową dietę. Komosa zawiera niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, wiele witamin i soli mineralnych. Znane są różne odmiany komosy, na przykład biała lub czarna. Komosa czerwona ma charakterystyczny, lekko orzechowy posmak i jest nieco twardsza niż komosa perłowa. W odróżnieniu od komosy białej, czerwona odmiana ma bardziej intensywny smak, a po ugotowaniu pozostaje chrupiąca.

Quinoa jest świetnym wariantem dla osób na diecie bezglutenowej, a ze względu na niski indeks glikemiczny poleca się ją diabetykom. Ma działanie przeciwnowotworowe oraz przeciwmiażdżycowe.

Quinoa – jak stosować?

Komosy można używać jako farszu do warzyw (np. faszerując nią papryki), a można też zrobić z niej panierkę. Wystarczy materiał, który będziemy panierować, zanurzyć w białku jajka, a następnie obtoczyć w ugotowanej komosie. Quinoą można zastępować kasze ryże lub płatki owsiane.

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako: