Siemię lniane brązowe 250g SR C

Siemię lniane brązowe

Nasiona lnu są nie tylko ważnym źródłem energii, łatwo przyswajalnego białka, minerałów oraz błonnika. Siemię lniane jest jednym z najbogatszych źródeł kwasu α-linolenowego (ALA). Nasiona zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) potrzebne do prawidłowego rozwoju tkanek. NNKT na wielu poziomach regulują gospodarkę hormonalną, kontrolują procesy syntezy cholesterolu w wątrobie – nie bez powodu są nazwane kwasami NIEZBĘDNYMI. Nie są syntetyzowane w organizmie człowieka, dlatego muszą być dostarczone wraz z pożywieniem. Nasiona lnu to źródło kwasów omega-3, a także: błonnika, witamin i mikroelementów (zawierają witaminy z grupy B oraz A, D, E i K, a także miedź, wapń, cynk, magnez, fosfor). 

Cena brutto 3,90 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Siemię lniane brązowe

Nasiona lnu są nie tylko ważnym źródłem energii, łatwo przyswajalnego białka, minerałów oraz błonnika. Siemię lniane jest jednym z najbogatszych źródeł kwasu α-linolenowego (ALA). Nasiona zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) potrzebne do prawidłowego rozwoju tkanek. NNKT na wielu poziomach regulują gospodarkę hormonalną, kontrolują procesy syntezy cholesterolu w wątrobie – nie bez powodu są nazwane kwasami NIEZBĘDNYMI. Nie są syntetyzowane w organizmie człowieka, dlatego muszą być dostarczone wraz z pożywieniem. Nasiona lnu to źródło kwasów omega-3, a także: błonnika, witamin i mikroelementów (zawierają witaminy z grupy B oraz A, D, E i K, a także miedź, wapń, cynk, magnez, fosfor). 

Siemię lniane – jak stosować?

Nasiona lnu można spożywać w całości lub w formie zmielonej. Decydując się na mielenie ziaren, trzeba pamiętać, że surowiec szybko się utlenia, dlatego najlepiej zmielić je w młynku do kawy lub blenderze oraz wykorzystywać je w krótkim czasie. Klasyką jest dodawanie lnu do pieczywa, past kanapkowych, surówek oraz koktajli. W celu przygotowania „kisielu” z siemienia należy 2–3 łyżki ziarenek zalać szklanką ciepłej wody, pozostawiając na ok. godzinę. Po tym czasie – przecedzić. Zaleca się pić taki kisiel 2–3 razy dziennie w przypadku biegunek i przy wrzodach żołądka, gdyż działa on powlekająco i osłonowo na przewód pokarmowy. To także złagodzenie bólów gardła, także tych wywołanych suchym kaszlem. Siemię lniane (kisiel) łagodzi również kaszel.

Dzienne spożycie siemienia lnianego powinno wynosić 2–3 łyżki.

Dowiedz się więcej...

Naturalne produkty obniżające poziom cholestrolu

2021-09-21

Naturalne produkty obniżające poziom cholestrolu

Na temat cholesterolu i jego wpływie na nasze zdrowie można dziś znaleźć wiele – jakże sprzecznych ze sobą – opinii. Nie jestem naukowcem, więc nie zamierzam wdawać się w dywagacje na ten temat. [...]

Czytaj więcej

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako:

Powiązane artykuły na blogu