Siemię lniane złote 250g SR

Siemię lniane złote

Siemię złociste ma delikatniejszy smak i więcej składników aktywnych niż siemię brązowe.

Nasiona lnu są nie tylko ważnym źródłem energii, łatwo przyswajalnego białka, minerałów oraz błonnika. Siemię lniane jest jednym z najbogatszych źródeł kwasu α-linolenowego (ALA). Nasiona zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) potrzebne do prawidłowego rozwoju tkanek. NNKT na wielu poziomach regulują gospodarkę hormonalną, kontrolują procesy syntezy cholesterolu w wątrobie – nie bez powodu są nazwane kwasami NIEZBĘDNYMI. Nie są syntetyzowane w organizmie człowieka, dlatego muszą być dostarczone wraz z pożywieniem.

Cena brutto 3,90 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Siemię lniane złote

Siemię złociste ma delikatniejszy smak i więcej składników aktywnych niż siemię brązowe.

Nasiona lnu są nie tylko ważnym źródłem energii, łatwo przyswajalnego białka, minerałów oraz błonnika. Siemię lniane jest jednym z najbogatszych źródeł kwasu α-linolenowego (ALA). Nasiona zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) potrzebne do prawidłowego rozwoju tkanek. NNKT na wielu poziomach regulują gospodarkę hormonalną, kontrolują procesy syntezy cholesterolu w wątrobie – nie bez powodu są nazwane kwasami NIEZBĘDNYMI. Nie są syntetyzowane w organizmie człowieka, dlatego muszą być dostarczone wraz z pożywieniem. Nasiona lnu to źródło kwasów omega-3, a także: błonnika, witamin i mikroelementów (zawierają witaminy z grupy B oraz A, D, E i K, a także miedź, wapń, cynk, magnez, fosfor). 

Siemię lniane – jak stosować?

Nasiona lnu można spożywać w całości lub w formie zmielonej. Decydując się na mielenie ziaren, trzeba pamiętać, że surowiec szybko się utlenia, dlatego najlepiej zmielić je w młynku do kawy lub blenderze oraz wykorzystywać je w krótkim czasie. Klasyką jest dodawanie lnu do pieczywa, past kanapkowych, surówek oraz koktajli. W celu przygotowania „kisielu” z siemienia należy 2–3 łyżki ziarenek zalać szklanką ciepłej wody, pozostawiając na ok. godzinę. Po tym czasie – przecedzić. Zaleca się pić taki kisiel 2–3 razy dziennie w przypadku biegunek i przy wrzodach żołądka, gdyż działa on powlekająco i osłonowo na przewód pokarmowy. To także złagodzenie bólów gardła, także tych wywołanych suchym kaszlem. Siemię lniane (kisiel) łagodzi również kaszel. Po zastosowaniu maski czy odżywki z siemienia lnianego włosy nie puszą się – są sypkie, miękkie i jedwabiste w dotyku. Dzienne spożycie siemienia lnianego powinno wynosić 2–3 łyżki.

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako: