Figi suszone 500g SR E1

Figi suszone

Figowiec pospolity (Ficus carica) jest jedną z najstarszych roślin uprawianych przez człowieka. W biblijnej Księdze Rodzaju Adam i Ewa po wygnaniu z raju okryli się liśćmi figowymi. Owoce figowca – popularne figi – bogate są w: tłuszcze, białko, błonnik, węglowodany, witaminy: z grupy B, C, E, K oraz minerały: cynk, fosfor, magnez, potas, sód, wapń, żelazo. Figi wspomagają trawienie i zapobiegają zaparciom. Błonnik zawarty w figach wspomaga pracę całego organizmu – reguluje ciśnienie tętnicze krwi, wspomaga pracę serca, jelit oraz reguluje poziom cholesterolu.

Cena brutto 18,00 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Figi suszone

Figowiec pospolity (Ficus carica) jest jedną z najstarszych roślin uprawianych przez człowieka. W biblijnej Księdze Rodzaju Adam i Ewa po wygnaniu z raju okryli się liśćmi figowymi. Owoce figowca – popularne figi – bogate są w: tłuszcze, białko, błonnik, węglowodany, witaminy: z grupy B, C, E, K oraz minerały: cynk, fosfor, magnez, potas, sód, wapń, żelazo. Figi wspomagają trawienie i zapobiegają zaparciom. Błonnik zawarty w figach wspomaga pracę całego organizmu – reguluje ciśnienie tętnicze krwi, wspomaga pracę serca, jelit oraz reguluje poziom cholesterolu.

Profilaktyczne jedzenie fig obniża ryzyko rozwinięcia się chorób kardiologicznych i nowotworowych (raka jelita grubego). Słodkie owoce figowca dobrze wpływają na pracę układu nerwowego, polecane są osobom zestresowanym, poprawiają również koncentrację.

Figi są jednymi z podstawowych owoców polecanych w diecie śródziemnomorskiej, mają działanie przeciwzapalne i są jednymi z najlepszych źródeł dobrze przyswajalnego wapnia.

Figi – jak stosować?

Przed spożyciem warto je namoczyć i zblendowane dodawać do dań. Mogą z powodzeniem zastępować słodycze. Można dodawać je do ciast, kompotów czy deserów. Z fig robi się tez konfitury i dżemy.

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako:

Powiązane artykuły na blogu