QUINOA czarna (komosa ryżowa) 400 G

Quinoa to jedna z niewielu roślin z kompletnym źródłem niezbędnych aminokwasów, których człowiek nie potrafi wytworzyć. Jest bogata w błonnik, witaminy z grupy B oraz E, a także sole mineralne: żelazo, wapń, fosfor, potas, magnez, selen oraz miedź.

Cena brutto 17,00 zł

Wybierz wariant

  • Dostępność:
  • dużo

Wysyłka od: 5.00 zł

Komosa czarna

Produkt Tradycyjnego rolnictwa bez GMO, glifosatu i nawozów sztucznych

Nasiona czarnej komosy ryżowej (quinoa) stanowią nieocenione źródło dobrze przyswajalnego białka. Oprócz komosy czarnej na rynku dostępna jest także quinoa biała – dużo bardziej popularna. Komosa czarna różni się od białej nie tylko kolorem, ale także smakiem – charakteryzuje ją orzechowa nuta. Po ugotowaniu jest też bardziej chrupiąca niż jej biały odpowiednik.

Quinoa to jedna z niewielu roślin z kompletnym źródłem niezbędnych aminokwasów, których człowiek nie potrafi wytworzyć. Jest bogata w błonnik, witaminy z grupy B oraz E, a także sole mineralne: żelazo, wapń, fosfor, potas, magnez, selen oraz miedź. Quinoa to także doskonałe źródło flawonoidów: kwercetyny, kemferolu oraz nienasyconych tłuszczów omega-3. 

Jak gotować

Przed przystąpieniem do gotowania ziarna należy starannie wypłukać pod bieżącą wodą. Następnie trzeba komosę zalać ilością wody dwukrotnie większą niż masa produktu. Gotować pod przykryciem przez 10–15 minut. Komosę ryżową można przygotować zarówno na słono, jak i na słodko – jako podstawę deserów albo bazę do wykonania bezmięsnych kotlecików. Quinoa jest alternatywą dla makaronów, kasz czy ziemniaków.

Dowiedz się więcej...

Zbilansowana dieta – o co w tym chodzi?

2021-02-02

Zbilansowana dieta – o co w tym chodzi?

Do prawidłowego funkcjonowania organizm ludzki potrzebuje odpowiednich składników odżywczych. Liczy się ich ilość, jakość, skład oraz dobór menu do poziomu aktywności fizycznej prowadzonej przez [...]

Czytaj więcej

Selen

2020-03-31

Selen

Selen zapobiega: zapaleniu stawów, chorobie wieńcowej, marskości wątroby oraz nowotworom. Zawartość tego pierwiastka w pokarmie zależy od jego zawartości w glebie.

Czytaj więcej

Mangan

2020-03-31

Mangan

Zapobiega osteoporozie i chroni przed zapaleniem kości oraz stawów. Jest szczególnie istotny dla prawidłowego rozwoju dziecka. Zawartość tego pierwiastka w naszej diecie zależy od zawartości w glebie.

Czytaj więcej

Cynk

2020-03-31

Cynk

Cynk jest niezbędny dla funkcjonowania około 200 enzymów – w tym enzymów biorących udział w przenoszeniu informacji genetycznej. Jego najlepszymi źródłami są owoce morza.

Czytaj więcej

Opinie (0)

Dodaj opinię

Oceniasz jako: